Port Hedland - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van Niek en Karin Strous - WaarBenJij.nu Port Hedland - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van Niek en Karin Strous - WaarBenJij.nu

Port Hedland

Door: Niek en Karin

Blijf op de hoogte en volg Niek en Karin

01 December 2014 | Australië, Port Hedland

We hebben de oneindig lange en saaie weg van Broome naar Port Hedland achter ons gelaten en zitten weer (voor even) in een gebied waar wifi en internet is.....YEAH. Maar wat een superreis tot nu toe. Komen we gisteren aan, zegt de mevrouw bij de receptie dat we om 16.00 uur even naar het strand moeten gaan. Wat je dan ziet !! Grote schildpadden die aan land komen, een gat graven, eieren leggen (ca 50 stuks), gat dichtgooien en weer de zee in gaan. Dit zie je alleen maar op TV, maar nu gebeurde dat onder onze ogen. We mochten het filmen en fotograferen van de biologen maar dan wel vanaf de achterkant zodat ze niet afgeleid werden. We zaten erbij op nog geen 30 cm afstand en konden het hele proces zien. Hebben ook de eieren gezien vlak voordat deschildpad het gat dichtgooide. SUPER !! Vandaag gaanwe verder rijden richting Karijini National Park via route 95, dus een eind van de Highway af. Op naar het volgende avontuur !