Port Hedland - Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Niek en Karin Strous - WaarBenJij.nu Port Hedland - Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Niek en Karin Strous - WaarBenJij.nu

Port Hedland - Exmouth

Door: Niek en Karin

Blijf op de hoogte en volg Niek en Karin

05 December 2014 | Australië, Exmouth

Van Port Hedland hebben we de route genomen door het Karijini National Park, via Auski naar Exmouth. Vlak voor dat we Exmouth binnen rijden zien we aan de rechterzijde de azuurblauwe oceaan opdoemen. Wat een mooi gezicht. Via onze zeer goede Wikicamps.AU komen we terecht op een BIG4 campsite. Eén van de duurdere campsites, maar omdat het laagseizoen is betalen we maar 17 euro (omgerekend) per nacht. Naast de receptie zit een duikschool, dus erop af. Nou.....het is laagseizoen dus een duik regelen valt niet mee. Als het goed is kan ik as zondag een duik maken op een duikstek die geldt als één van de top 10 duikstekken. (Navy Pier) Nu maar hopen dat het door gaat.
Vanmiddag naar het strand vlakbij het lighthouse gereden. Wat een heerlijk helder water, maar.....binnen een uur ben je verbrand door de zon, dus aftersun kopen.
Zondag nog even naar de lokale markt in Exmouth, altijd leuk..TOCH ?
We hebben besloten hier 4 nachten te blijven want heben inmiddels 4500 km achter de rug en de A1 is niet de A1 van Nederland. Erg smalle wegen voor een camper van 2.40m breed, 3.40 hoog en 7.50m lang. Ik voel me soms net een Road Train. Die Roud Trains zijn me ook wat. Trekkers met 3 of 4 aanhangers en als je die tegenkomt voel je de zuiging en krijg je een kleine slinger van je camper.