Coral Bay-Carnarvon-Denham-Monky Mia - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Niek en Karin Strous - WaarBenJij.nu Coral Bay-Carnarvon-Denham-Monky Mia - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Niek en Karin Strous - WaarBenJij.nu

Coral Bay-Carnarvon-Denham-Monky Mia

Door: Niek en Karin

Blijf op de hoogte en volg Niek en Karin

14 December 2014 | Australië, Kalbarri

Vanmorgen 9-12 op tijd vertrokken richting Carnarvon. Weer een lang stuk rijden waarbij je denkt dat je als enige op de weg bent. Op de CG van Carnarvon zagen we een stel mensen zitten en zeiden tegen elkaar "Ted en Susan"?. Inderdaad, die waren we al eerder tegengekomen. Lekker bij elkaar zitten en kletsen met een biertje in de hand. Regelmatig kom je onderweg dezelfde koppeltjes tegen die dan ook weer op dezelfde CG terechtkomen.
De volgende morgen even iets aan cultuur gedaan en een aboriginal museum bezocht. Op deze CG zijn we 3 nachten gebleven....tja we blijven Hollanders...3 nachten voor de prijs van 2!
12-12 zijn we op tijd vertrokken voor de rit naar Denham. Dat ligt min of meer op een schiereiland maar dan 160 lang op een weg waar net je motorhome op past. Denham hebben we geweten. Doe maar een mooie plek met uitzicht op zee, maar ja....toen ging het waaien, zeg maar stormen en we stonden pal op de wind. 's-nachts hebben we even gedacht om te gaan verplaatsen anders zou de wind ons ergens anders neerzetten. Toch volgehouden en de volgende dag 30 km verder gereden naar Monky Mia. Wat een superplek. Op onze plek worden we omgeven door een groep wilde (nou wild?) Emu's. Die zijn brutaal als wat en proberen je eten te jatten als je buiten zit. Vanmorgen vroeg op om de dolfijnen, die daar spontaan aan komen te bekijken en een beetje bij te voeren. Hier zijn niet de dolfijnen getraind maar de mensen. Er was ook een moeder met baby dolfijn bij. Heel mooi om te zien.
Nu 14-12 zitten we in Kalbarri, in een National Park. Meteen toen we het dorp Kalbarri inreden zeiden we tegen elkaar.....hé "huizen-auto's-mensen" dat hebben we lang niet gezien. Weer een heerlijke plek op de CG gevonden en lekker uit eten geweest.
Weer een super week achter de rug en bijna 6000 km gereden !!

• 15 December 2014 - 22:35

Tiny:

He dan is Surprice bevallen of heette ze anders? Leuk om te zien zo dichtbij he?
    Mooi park Kalbarri ! Prachtige vergezichten en bloeiende planten. Veel plezier ! Xx